Mitä jos tärkeimmät kasvukumppani asiakkaat tuplaisivat ostonsa, reklamaatiot tippuisivat olemattomiin? Tämän olemme nähneet useassa projektissa tapahtuvan ja uskomme, että se on teilläkin mahdollista.
Aika ajoin keskustellaan siitä kuinka paljon ja kuinka järkevää B2B-liiketoiminnassa on panostaa asiakaskokemuksen kehittämiseen. Fakta on se, että markkinointi hoitaa asiakkaan ostamaan ensimmäisen kerran ja tuotettu asiakaskokemus määrää jatkuuko suhde.
Jostakin syystä Suomessa onnistuneita B2B yritysten toteuttamia asiakaskokemuksen kehittämishankkeita on yllättävän vähän. Yksi suurimmista haasteista on jatkuva uudelleen organisoinnit ja vastuuhenkilöiden vaihtuvuus.
Asiakkuuden kannattavuuden parantuminen hyvän asiakaskokemuksen kautta voi vaihdella merkittävästi B2B-liiketoiminnassa.
Tyytyväisimmät asiakkaat ovat todennäköisempiä jäämään pidemmäksi aikaa asiakkaiksi ja lisäävät ostojensa määrää.
Tyytyväisimmät asiakkaat ovat usein valmiimpia maksamaan enemmän laadukkaasta palvelusta tai tuotteista.
Tyytyväiset asiakkaat ovat taipuvaisempia suosittelemaan yritystä muille ja ostamaan lisäpalveluita tai -tuotteita.
Negatiivisen asiakaspalautteen vähentyminen säästää kustannuksia.
Onnistumisen kannalta yrityksen ylimmän johdon sitoutuminen ja pitkäjänteisyys ovat ratkaisevan tärkeää. Hyvään asiakaskokemukseen satsaaminen voi tuottaa merkittäviä taloudellisia hyötyjä ja parantaa kilpailuetua.
Klikkaa alla olevaa linkkiä ja varaa puolen tunnin Teams-tapaaminen jossa käymme läpi meidän tuotteistamaa nelivaiheisen etenemismallin ja selvitämme miten voisimme auttaa sinua tavoitteet asiakaskokemusta kehittämällä.
By using these headings and titles, you can help your readers navigate through the content more effectively.